Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 2014

Μήνας προσαρμογής

«Πάρε τη λέξη μου, δώσε μου το χέρι σου»
Α. Εμπειρίκος 



Επικοινωνία.
Αυτή είναι η λέξη που συντροφεύει αυτό το διάστημα τις ομάδες μας. Επικοινωνία ανάμεσα στα νέα πρόσωπα του σχολείου, ανάμεσα στο τρίπτυχο οικογένεια-παιδί-σχολείο, επικοινωνία ανάμεσα στο παιδί και τη νηπιαγωγό.


Το κομμάτι της γνώσης, σαφώς και μας ενδιαφέρει. Αυτό το διάστημα όμως δεν είναι στις προτεραιότητές μας. Ουσία βρίσκουμε στο χτίσιμο σχέσεων, στο να ορίσουμε τους ρόλους του καθενός και στο να δημιουργήσουμε τη συνθήκη που θα οδηγήσει μικρούς και μεγάλους στον αλληλοσεβασμό και την αλληλοεκτίμηση.


Οι λέξεις της κάθε νηπιαγωγού, ορίζουν το κάλεσμα, την πρόσκληση, ώστε να εμπιστευτούν τα παιδιά τον χώρο και τους ανθρώπους που βρίσκονται σε αυτόν.

Τα παιδιά δεν πρόκειται να μάθουν αν πρώτα δεν εμπιστευτούν.
Δεν πρόκειται να προχωρήσουν αν δεν αισθανθούν ασφαλή.

Παιχνίδια γνωριμίας και επικοινωνίας
Συστηνόμαστε, είμαστε ο εαυτός μας. Ο παιδαγωγός, είναι μεν ο  «αρχηγός» της ομάδας, αλλά δεν ξεχνά την ανθρώπινή ιδιότητα του. Δεν προάγει μόνο γνώση. Σε αυτόν πρέπει τα παιδιά να βασιστούν όχι μόνο για τις απορίες τους γύρω από γνωστικά αντικείμενα, αλλά και για προσωπικούς προβληματισμούς τους, άγχη, αγωνίες που δημιουργούνται.



Έτσι, αυτό το διάστημα παίζουμε παιχνίδια επικοινωνίας και εμπιστοσύνης ώστε να η ομάδα εξοικειώνεται με το να συνυπάρχει, να συζητά, να εκφράζεται. Πάνω σε αυτά, θα … πατήσει κάθε σχέδιο εργασίας που έχουμε σχεδιάσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου