Σάββατο, 14 Φεβρουαρίου 2015

Βήματα για τη ζωή-Συνέχεια δράσεων

Αν... τότε

Στο σπίτι των μικρών, στην ομάδα του νηπιαγωγείου, συνεχίζει να εκπονείται το πρόγραμμα αγωγής υγείας "βήματα για τη ζωή".

Ένα από τα βήματα που ακολούθησε η ομάδα μας, ήταν η δραστηριότητα με το παιχνίδι-παζλ,  η οποία μας οδήγησε  στο να επεξεργαστούμε έννοιες.
Ένα αίτιο, μας οδήγησε σε ένα αποτέλεσμα.


Μέσα από τις εικόνες είδαμε χρονικές ακολουθίες.
Οι εικόνες, βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν την χρονική σειρά στην εξέλιξη των γεγονότων.

Επίσης, στόχος της δράσης ήταν να κατανοήσουμε τις επιπτώσεις, τις συνέπειες, το αποτέλεσμα που ακολουθεί τις πράξεις μας.

Τα παιδιά μέσα από αυτό το βήμα οδηγούνται σε έναν επαγωγικό τρόπο σκέψης. 

Καταλήγουν σε συμπεράσματα, θέτουν επιχειρήματα,
αντιλαμβάνονται.


Από τη μία κούκλα στις πολλές

Μια άλλη δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στην τάξη μας με αφορμή το παραμύθι του Ν.Ινκιόφ "Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει μωρό"  .

Πρόκειται για μία ιστορία που μιλάει για έναν μάστορα που μένει κατάπληκτος, όταν η κούκλα που έφτιαξε ο ίδιος , εκφράζει την επιθυμία ν’ αποκτήσει ένα μωρό! 
Για τη ζεστασιά που νιώθουν τα πλάσματα, όταν βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο, είναι ένα στοιχείο από τη γέννηση και τη συνέχεια του κόσμου.

Σύμφωνα με την ιστορία στη Ρωσία υπήρχε ένας κουκλομάστορας που έφτιαξε μια πολύ όμορφη κούκλα τη Μάνουσκα, η οποία όμως δεν ήταν ευχαριστημένη γιατί ήθελε να αποκτήσει μωρό!Έτσι της έφτιαξε ένα μωρό την Άνουσκα, ,μα η Μάνουσκα κ πάλι δεν ήταν ευχαριστημένη,ήθελε το μωρό να μπει μέσα στην κοιλιά της.Τότε ο μάστορας έκοψε την Μάνουσκα στα δύο και έβαλε το μωρό στην κοιλιά της!Το ίδιο έγινε και με την Άνουσκα που απέκτησε την Νούσκα. Η Νούσκα θέλησε και αυτή ένα μωρό και τότε ο μάστορας έφτιαξε ένα μικρό κουκλάκι σαν δαχτυλήθρα.Του ζωγράφισε ένα μουστάκι και έτσι γλίτωσε από τυχών ίδιες απαιτήσεις !
Πηγή:Περιοδικό σύγχρονο Νηπιαγωγείο,τεύχος 71



"Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει μωρό"  μας έδωσε ερεθίσματα για εικαστικές δραστηριότητες, για επεξεργασία μαθηματικών εννοιών (διάταξη, ομοιότητες-διαφορές ολόκληρο-μισό) , αλλά και αφορμές για να μιλήσουμε για τους οικογενειακούς δεσμούς (κόρη, μαμά, γιαγιά, προγιαγιά…).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου