Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Το σπίτι των...Ινδιάνων!


Ινδιάνοι φοβεροί!


Οι ιστορικές περίοδοι του χρόνου και του πολιτισμού, αποτελούν σημαντικά στοιχεία για το σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος.
Σε κάθε ηλικία, μα ιδιαίτερα στην προσχολική, η ενασχόληση με άλλες κουλτούρες και οι πληροφορίες για τον διαφορετικό τρόπο ζωής  είναι σημαντικό να δίνονται χωρίς διδακτισμούς και με κύριο…σύμμαχο το παιχνίδι. 
Κατάκτηση γνώσεων, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.



Έτσι λοιπόν, η ομάδα του προνηπιακού τμήματος καταπιάστηκε με έναν πολιτισμό που κεντρίζει από μόνος του  το ενδιαφέρον των παιδιών.
Επιστρατεύσαμε λοιπόν, θεατρικές, μουσικοκινητικές και φυσικά εικαστικές δραστηριότητες και ξεκίνησε το ταξίδι μας προς … ένα ινδιάνικο χωριό.

Η χρήση εποπτικού υλικού,
έβαλε τα παιδιά αμέσως στο κλίμα.
Σχεδίασαν πώς φαντάζονται
το δικό τους ινδιάνικο χωριό

Οι Ινδιάνοι, επιλέχθηκαν ως θεματική, γιατί απλά είναι ένας λαός που αρέσει πολύ στα παιδιά, λόγω των μεγάλων αντιθέσεων σε σχέση με τον δικό μας τρόπο ζωής. Και αυτό, από μόνο του, προκαλεί το ενδιαφέρον.
Θα μπορούσε να γίνει επιλογή ενός οποιουδήποτε άλλου λαού, μιας οποιασδήποτε άλλης φυλής, αφού ο στόχος είναι να κατανοήσουν τα παιδιά την ύπαρξη άλλων πολιτισμών, διαφορές που υπάρχουν στη γλώσσα, στη διατροφή, στη τέχνη, στη θρησκεία.

Δείγμα εποπτικού υλικού που χρησιμοποιήθηκε

Ένας από τους σημαντικούς στόχους των παιδαγωγών ήταν και η συναισθηματική αφύπνιση των παιδιών προς άλλους λαούς. Το ότι κάθε άνθρωπος αφήνει ένα σημαντικό ίχνος στην ιστορία και όλοι οι υπόλοιποι είμαστε αποδέκτες αυτού.

Δόθηκαν πολλά ερεθίσματα ως προς την αισθητική ανάπτυξη των παιδιών.
Χρώματα, ήχοι, ενδυμασία και συνήθειες των ινδιάνων τις οποίες συναντήσαμε σε ιστορίες που διαβάσαμε μας ενέπνευσαν για να ...μεταμορφωθούμε από « το σπίτι των μικρών» σε «σπίτι των Ινδιάνων». 
Αυτό το όνομα, δώσαμε στο χωριό μας!


Κατασκευάσαμε μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά, και στη συνέχεια τα χρωματίσαμε.




Δημιουργήσαμε ινδιάνικες στολές με ένα σωρό χρωματικούς συνδυασμούς και μοτίβα.





Οι μητέρες-Ινδιάνες, κατασκεύαζαν ονειροπαγίδες και τις κρεμούσαν κοντά στα μωρά τους για να παγιδεύονται τα άσχημα όνειρα και να κοιμούνται τα μωρά ευτυχισμένα. Υπήρχε μια μικρή τρύπα στο κέντρο της ονειροπαγίδας, και από εκεί περνούσαν μόνο τα καλά όνειρα. Τα "παγιδευμένα" κακά όνειρα, διαλύονταν με το φως της αυγής.

Φτιάξαμε τις δικές μας ονειροπαγίδες.




Μετά από τα εικαστικά εργαστήρια που πραγματοποιήσαμε, ενσωματώσαμε στη δράση μας γλωσσικά παιχνίδια, επιστρατεύοντας επίθετα και ουσιαστικά, ώστε να δώσουμε ονόματα που θα ταίριαζαν στα μέλη της φυλής μας.


Στη συνέχεια,
ώρα για δράση!









Τα παιδιά κατανόησαν πως οι ινδιάνοι είναι ένας λαός που δημιούργησε έναν πολύ σπουδαίο πολιτισμό.
Για την ομάδα μας στάθηκε αφορμή για πολλές δημιουργικές συνθέσεις, που εμπλούτισαν ακόμη περισσότερο τα όσα επεξεργαζόμαστε στην παιδαγωγική μας ύλη. 
Κάθε σχετικό πρόγραμμα, βοηθάει τα παιδιά μας να εξοικιώνονται με το διαφορετικό και να απολαμβάνουν την πολιτισμική πολυμορφία.

Δείτε εδώ παρόμοια δράση, που πραγματοποιήθηκε από την ομάδα του νηπιαγωγείου (φυλές του κόσμου).




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου