Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2014

Να ένα μήλο!


 
 
Μέσα από κάτι πολύ απλό, μπορεί κανείς να...διδάξει πολύπλοκες έννοιες.
Τι πιο απλό λοιπόν, από ένα μήλο!
Ένα φρούτο οικείο στα παιδιά που για εμάς έγινε ένα ολόκληρο σχέδιο εργασίας γύρω από διατροφή και όχι μόνο. Ενσωματώσαμε γευστικά παιχνίδια, δραστηριότητες καταμέτρησης, τέχνη και φυσικά μουσικοκινητικές και θεατρικές δράσεις.


Πωλ Σεζάν, Νεκρή φύση




Ν.Γύζης-Μήλα
Με έμπνευση από πίνακες ζωγραφικής, φτιάξαμε τα δικά μας τρισδιάστατα εικαστικά μήλα από χαρτοπολτό.

  
 
 
 
 
 
 

 
Από την αρχαιότητα ως σήμερα, το μήλο εμφανίζεται σε μύθους  και σε πολλές ιστορίες.
Από τη «Μηλιά» του Εμ. Ροϊδη, τη μηλιά με τα τρία χρυσά μήλα (με τις μοναδικές εικόνες του Φ. Κόντογλου) έως τη γνωστή σε όλους μας  Χιονάτη.
Αφού το πρόγραμμα εφαρμόστηκε στις μικρές ηλικίες των παιδιών μας, επιλέξαμε να δοθούν ως ερεθίσματα παραμύθια στα οποία "πρωταγωνιστεί" το αγαπημένο αυτό φρούτο και να αφήσουμε μυθολογία και άλλο χρήσιμο υλικό για λίγο αργότερα...
 
 
 
Χρησιμοποιήσαμε τα μήλα μας για να παίξουμε με μαθηματικές έννοιες. Πολύ-λίγο, το καλάθι βαρύ-το καλάθι ελαφρύ, και στη συνέχεια μέσα από διάφορους ρόλους τους οποίους εμπνευστήκαμε από ιστορίες που διαβάσαμε, τα παιδιά μοίρασαν τα μήλα στην τάξη.
 

 
 

"Παίξαμε" με παροιμίες
  • Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα
  • Το μήλο κάτω απ' τη μηλιά θα πέσει
  • Πέσε μήλο να σε φάω
Ακούσαμε για  μήλα  μέσα από όμορφα τραγούδια όπως το «Μίλα μου για μήλα» του Ευγ. Τριβιζά, και σε μονοπάτια παραδοσιακά  χορέψαμε το  «μήλο μου κόκκινο, ρόιδο βαμμένο» .
 

-Πού βρίσκεται  το σπίτι που ζωγράφισες;
-Στο δάσος. Είναι το σπίτι που ζούσε η Χιονάτη.

-Α! Η Χιονάτη,  που το δέρμα της ήταν άσπρο σαν το χιόνι, τα χείλη της κόκκινα σαν το αίμα και τα μαλλιά της μαύρα σαν τον έβενο…      

Ώρα για το αγαπημένο παραμύθι...
 
 

Το οποίο και δραματοποιήσαμε.

 

Και στο τέλος έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα και το μήλο εκτός από τη διατροφική του σημασία στάθηκε πηγή έμπνευσης και για πολλές δραστηριότητες στην τάξη.
 
 
Και για να γλυκαθούμε,  στο τέλος φτιάξαμε και μία μηλόπιτα (που φυσικά φάγαμε)
 
 

 Δείτε εδώ και άλλες δράσεις σχετικές με τη διατροφή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου